måndag 10 juni 2013

Ikeas hantverkare Gawron, en bra anledning att renovera själv

UPPDATERAT: Det finns nyare inlägg där jag berättar om fortsättningen och allt som hände med hantverkarna. Ett halvår senare är de fortfarande inte klara. Gawron montering och bygg försökte nämligen laga skadan själva, förstörde tätskiktet och fick totalrenovera hela badrummet som de höll på med i över fem veckor. Kolla i kategorierna kök, badrum och Gawron så hittar du inläggen.

-----------------------------------------------
Jag har funderat på att starta en renoveringsblogg ett bra tag men inte blivit färdig till det. Nu tänkte jag äntligen göra slag i saken. Idag kom hantverkarna för att dra igång min köksrenovering, jag har nämligen bestämt mig för att ta hjälp med just köket. Inte för att jag inte skulle klara av det men för att det skulle ta för lång tid, jag har så himla mycket i resten av lägenheten som måste fixas.

Blev i alla fall skitbesviken och ledsen när jag kom hem och såg hur det såg ut. Jag hade tänkt lägga parkettgolvet i köket efter att de hade monterat köket. Gawron montering & bygg AB (byggfirman jag fick tag i via Ikea, de är en av deras samarbetspartners) övertygade mig dock att det bästa var att lägga det innan och sa att de skulle täcka golvet och att det aldrig hade varit några problem med det. Tror ni de hade täckt golvet? Nix! Fullt med märken och repor efter stegen.

Dessutom har de borrat tre stora hål rakt ut i badrummet.

Ikeas hantverkare Gawron montering och bygg borrade sig
rakt in i badrummet när de skulle sätta upp köket.
Kaklet har spruckit och ramlat ner och det är borrhål in till köket. Kul...

Som grädde på moset är väggskåpen monterade på olika höjd, det diffar en halv centimeter. Jag dubbelkollade med mitt vattenpass och, jepp, snett as hell. Plus att ett av skåpen är naggat i kanten. Har dokumenterat allt med kamera.

Av det här har jag i alla fall lärt mig att fortsätta förlita mig på att göra jobbet själv, även med större renoveringsprojekt som kök. Det tar kanske lite längre tid men jag är i alla fall supernoggrann och har aldrig varit i närheten av att göra sådana här missöden.Själv är bäste dräng!

Blir ett spännande samtal med dem i morgon, jag har helt ärligt svårt att veta vilken ände jag ska börja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar